sunnuntai 1. toukokuuta 2016

Huhtikuussa tutkittiin (... keskeneräinen)

Ympäristöystävällisyys
(Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitettu autossa matkalla mökille) 

Kevään aikana me on harjoiteltu ympäristöystävällisyyttä "luotoelämyksiä kaikilla aisteilla '"projektin avulla. Ihan ensimmäiseksi me tutustuttiin keväisen metsään haistelemalla, tunnustelemalla, kuuntelemalla ja pohtimalla luonnon ja erityisesti metsän vaikutusta meihin ihmisiin. 
Sen jälkeen aloimme tutka metsää ja luontoa pala palalta. Ensimmäinen tutkimuksen kohde oli kepit. Mikä on keppi, mikä risu ja mikä oksa. Vertailtiin, mitattiin, lajiteltiin ja pohdittiin voiko se kasvaa, muuttua, asuuko joku sen sisällä ja alla, onko siitä hyötyä, mihin sitä voi käyttää, jne....
seuraavana oli samalla menetelmällä vuorossa kannot, puut ja kivet. Lapset ovat olleet hyvin innokkaina mukana. Ja täytyy sanoa, että on  tullut kaikenlaisia pohdinnan tuloksia niin hauskoja kuin kerrassaan upeitakin oivalluksia.                                          
                          



 Tähän kannon päälle mahtuu enemmän kuin kaksi












,












Lajittelu tehtävä
projektin väliin otettiin lajittelu, tunnustelu tehtävä. Pienemmät etsi kuvien mukaan metsän juttuja kuten käpyjä, keppejä...isommat  vuorostaan adjektiivin mukaan; pehmeä, kova, pitkä, lyhyt, .... kun "tavarat" oli löydetty, niin sen jälkeen Yhdistettiin vastakohdat langoilla. 



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti